سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گفتار درمانی کودکان در منزل قسمت اول

بیشتر بخوانید: گفتار درمانی در منزل توسط والدین

درمان سخنرانی در خانه

اگر شما تعجب می کنید که چگونه می توانید زبان و مهارت های زبان کودک خود را در خانه بهبود بخشید، شما به جای درست آمده اید! آیا می دانستید که می توانید در خانه صحبت کنید؟ اگر شما معتقدید که کودک شما تاخیر زبان یا زبان دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با یک آسیب شناسی زبان گفتاری (SLP) در منطقه خود تماس بگیرید. بهترین راه برای پیدا کردن SLP این است که با مدارس دولتی محلی تماس بگیرید. مدارس دولتی به کودکان با تاخیر گفتار و زبان نوجوانان به سن 3 سالگی خدمت می کنند و خدمات آنها کاملا رایگان است. متأسفانه، فرایند ارزیابی می تواند چند ماه طول بکشد و بعضی از کودکان ممکن است به هیچ وجه واجد شرایط نباشند. حتی زمانی که یک کودک در گفتار درمانی ثبت نام می شود، تمرین خانه می تواند اثربخشی درمان را افزایش دهد. به همین علت والدین اغلب به روش هایی که می توانند در خانه سخنرانی کنند، علاقه مند هستند. زیر شامل ایده هایی درباره چگونگی کمک به کودک شما می تواند بهتر درک شود و همچنین استفاده از زبان خود را برای برقراری ارتباط با دیگران با روش موثرتری بهبود بخشد. این توصیه نباید یک مشاور متخصص آسیب شناسی گفتار زبان را جایگزین کند و شما همیشه باید از توصیه های SLP خود در مورد بهترین شیوه های بهبود مهارت های فرزندتان پیروی کنید.

 

برای شناخت چگونگی انجام سخنرانی در خانه، مهم است که بدانید چگونه آسیب شناسی زبان گفتاری با فرزندتان کار می کند. بیا یک نگاهی بیندازیم:

بیشتر بخوانید: از طریق بازی های تعاملی - کلامی

مرحله اول: ارزیابی:

چه SLP انجام خواهد داد:

اول، SLP یک ارزیابی از کودک شما را انجام می دهد که شامل بررسی همه حوزه های گفتار و توسعه زبان برای دیدن مناطقی که فرزند شما به تأخیر می افتد، تصمیم می گیرند. این کار را با مقایسه عملکرد فرزندتان با استانداردهای توسعه می پذیرد. این بدان معنی است که کودکان معمولی در حال توسعه قادر به انجام آن هستند.

آنچه شما می توانید برای گفتار درمانی در خانه انجام دهید:

راهنمای Linguisystems برای Milestones های ارتباطی را در https://www.linguisystems.com/pdf/Milestonesguide.pdf دانلود کنید

 

این راهنمای خلاصه تحقیقات فعلی در مورد آنچه که معمولا بچه ها در حال توسعه هستند به طور کلی قادر به انجام در سنین خاصی است. این به شما یک ایده را می دهد که چه مهارت هایی ممکن است کودک شما نیاز به آموزش بیشتر داشته باشد و به شما یک محل برای شروع بدهید.

 

بیشتر بخوانید: از طریق جدول زمان و دلیل وقوع

مرحله دوم: انتخاب اهداف:

چه SLP انجام خواهد داد:

بعد، SLP بعضی از این مناطق مشکل را برای کار در یک زمان انتخاب خواهد کرد. کودکانی که دارای مشکلات گفتاری و زبان هستند، بارها و بارها مشکلات بسیاری در زمینه های مختلف دارند. مهم است که شما شروع به درمان کنید تا تعداد معینی از اهداف را برای اولویت بندی انتخاب کنید. SLP به طور معمول این انتخاب را بر اساس کدام مشکلات بیشترین ارتباط را تحت تاثیر قرار می دهد یا اینکه مهارت های اولیه به طور معمول در ابتدا توسعه یافته است. به عنوان مثال، اگر یک کودک تنها می تواند چند کلمه صحبت کند اما همچنین با صدا / s / s مشکل داشته باشد، گفتار درمانگر قبل از شروع به صحبت کردن با صداهای خاص، ترجیح می دهد تا او را بیشتر کلمات تدریس کند.

بیشتر بخوانید: از طریق خواندن مطالب

 

  • جدول محتویات گفتار درمانی
  • گفتار درمانی در منزل توسط والدین
  • از طریق گفت و گو با کودک
  • از طریق بازی های تعاملی - کلامی
  • از طریق آینه
  • از طریق جدول زمان و دلیل وقوع
  • از طریق محدود کردن تماشای تلویزیون
  • از طریق خواندن مطالب
  • از طریق قصه صوتی کودکانه
  • شروع از مشکلات ساده تر
  • از طریق حرکات لب
  • از طریق کارت بازی
  • از طریق ساخت حباب
  • از طریق ساز دهنی
  • از طریق در آوردن ادای شیر
  • از طریق خوراکی
  • از طریق نوشیدن مایعات از طریق نی
  • روش دوم گفتار درمانی کودکان در منزل
  • گفتار درمانی در منزل توسط والدین

 

 

بیشتر بخوانید: از طریق کارت بازی

مهمترین قیمت گفتار درمانی در منزل حمایت کامل والدین از کودک خود است تاحدی که از هرگونه نظر منفی درباره کودک را از تلفظ اشتباه کلمات گرفته تا لکنت زبان جلوگیری به عمل بیاورند.

 

سعی کنند نه تنها فشاری به منظور گفتار بهتر، بر روی کودک نیاورند؛ بلکه کودک خود را تشویق به صحبت کردن کنند.

 

افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند دسترسی لازم به پزشکان متخصص را دارند اما خانواده هایی که در مناطق محروم هستند نیازمند اطلاعات بیشتر درباره گفتار درمانی کودکان در منزل هستند به همین دلیل در این قسمت طی چند تکنیک ساده خانگی سعی می کنیم گفتار درمانی خانگی را شرح و بسط بدهیم.

 

توجه داشته باشید به دلیل اهمیت این مطلب بروزرسانی هایی در محتوای این صفحه انجام خواهیم داد تا بصورت کامل بتوانیم تمام روش های گفتار درمانی کودکان در منزل را پوشش دهیم.

 

بیشتر بخوانید: از طریق گفت و گو با کودک

درمان خانگی گفتار درمانی از طریق گفت و گو با کودک

از هر فرصتی برای گفت و گوی با او استفاده کنید. از هر اتفاق روزمره ساده عبور نکنید، شاید اتفاقات برای شمایی که بارها اتفاقات مشابه را دیده اید پیش پا افتاده باشند اما برای کودکان شما که هر اتفاق تجربه ای جدید در زندگی آن هاست، تجربیات جالب و پر ارزشی هستند.

 

در این قسمت ما چند نمونه از این روش های شروع گفت و گو با کودک را بیان می کنیم و شما نیز هر نکته ای به ذهنتان رسید برای ما در بازخوردها بیان کنید تا ما در این قسمت مطلب با نام شما اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: از طریق حرکات لب

درباره انتخاب ناهار یا شام با او صحبت کنید، پسرم / دخترم به نظرت امشب شام چی بخوریم؟ چرا این غذا رو دوست داری؟ دوست داری چی توش بریزم؟ به نظرت گربه ها هم غذای ما رو دوست دارند؟ کبوترها چطور؟

به او مسئولیت دهید و درباره انجام مسئولیت مربوطه با اون صحبت کنید. دانه ریختن برای پرندگان و غذا دادن به گربه ها از می تواند مسئولیتی ساده باشد که بسیار می تواند باعث گفت و گو با کودک شما شود. برای مثال: چند تا گربه بودند؟ همه غذاشون رو دوست داشتند؟ همشون کامل غذاشون رو خوردند؟ سر غذادعواشون نشد و ... .

در کارهای خانه به او مسئولیت بدهید مثلا تمیز کردن گاز، شستن ظرف های محدودی مثل لیوان ها و در قالب این فعالیت ها سعی کنید با او در گفت و گو را باز کنید.

اگر کودک شما به خانه فامیل، دوستان یا مهدکودک برای بازی می رود سعی کنید فرصتی تمام و کمال به او اختصاص بدهید تا درباره اتفاقات امروز با شما صحبت کند.

وانمود کنید به یکدیگر تلفن کرده اید و دقیقه ها از این طریق با او تعامل کنید.

 

 

در تمام تکنیک هایی که ما بیان می کنیم، زمانی که کودک با شما صحبت می کند، سعی نکنید خود را مشغول کار دیگری کنید. کاملا به او گوش کنید، 100% حواس شما پیش کودکتان باشد.