سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدت زمان درمان بیش فعالی در کودکان

بیشتر بخوانید: مدت زمان درمان بیش فعالی در کودکان


هدف، واقعگرایانه

برای بررسی اینکه آیا سن شروع، طول مدت یا نوع دارو درمانی برای اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) همراه با مصرف مواد در طی نوجوانی است.

روش

نمونه های ملی نمونه سالمندان دبیرستانی از طریق پرسشنامه های خودمراقبتی مورد بررسی قرار گرفتند. نمونه شامل 40358 نفر از ده گروه مستقل (2005-2014) و جمعیت 52? زن، 62? سفید، 10? آفریقایی-آمریکایی، 14? اسپانیایی و 14? دیگر بود. تجزیه و تحلیل رگرسیون لجستیک مبتنی بر طراحی برای آزمون ارتباط بین سن شروع، طول مدت و نوع درمان دارویی ADHD و مصرف مواد اخیر، برای کنترل عوامل مخدوش کننده استفاده شده است.

نتایج

افرادی که داروهای ضد التهاب را برای ADHD بعدا (10 تا 14 ساله و 15 ساله و بالاتر) و مدت کوتاهتر (2 سال یا کمتر و 3-5 ساله) و همچنین افرادی که داروهای ضد بارداری را برای ADHD گزارش کرده بودند، آغاز کرده بودند شانس قابل توجهی از مصرف مواد در نوجوانی نسبت به افرادی که داروهای تحریک کننده برای ADHD زودهنگام (9 ساله یا کمتر) و مدت طولانی (6 یا بیشتر سال) را آغاز کرده اند. شانس مصرف مواد به طور کلی بین کنترل جمعیت (جوانان بدون ADHD و جوانان غیر متخصص با ADHD) و افرادی که داروهای تحریک کننده برای ADHD زودهنگام (9 ساله یا کمتر) و برای مدت طولانی (6 یا بیشتر سال) را آغاز کردند، تفاوت نداشت.

نتیجه

نسبت به شروع بعد و مدت کوتاهتر درمان محرک برای ADHD، شروع اولیه و طولانی مدت درمان محرک برای ADHD، همراه با خطر ابتلا به مصرف مواد در دوران نوجوانی است که پایین تر و مشابه با جمعیت عمومی است.

 

کلیدواژگان: اختلال نقص توجه / بیش فعالی، درمان دارویی محرک، درمان دارویی غیراشباع، اپیدمیولوژی، مصرف مواد مصرفی نوجوانان

 

بیشتر بخوانید: مدت زمان درمان بیش فعالی

 

تجویز و استفاده پزشکی از محرک های تجویزی برای اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) در طی دو دهه گذشته به طور قابل توجهی در میان کودکان و نوجوانان ایالات متحده افزایش یافته است. 1-4 بیش از یک نفر در هر 10 کودک و نوجوان آمریکایی در سن 4 تا 17 سالگی تاکنون یک تشخیص ADHD (6.4 میلیون کودک) دریافت کرده است و بیش از 80? از آنها در حال حاضر مبتلا به ADHD بوده اند و تقریبا سه چهارم از آنها برای درمان اختلال ADHD مصرف می شوند. 3-5 کودکان مبتلا به ADHD در معرض ابتلا به مصرف مواد هستند و در حال توسعه اختلالات مصرف مواد (SUDs) .6-11 اگر چه شواهد بالینی نشان می دهد که درمان تحریک کننده دوران کودکی برای ADHD خطر ابتلا به مصرف مواد و SUD را افزایش نمی دهد، 12-18 این مطالعات از برخی محدودیت ها مانند نمونه های همگن کوچک، نمونه گیری تصادفی و عدم توجه به اختلالات جنسی بالقوه و نقش درمان دارویی غیر محرک. تا به امروز، ارتباطات بین دارو درمانی برای ADHD، مصرف مواد و SUD هنوز در نمونه های مبتنی بر احتمال مبتنی بر کودکان و نوجوانان ایالات متحده مورد بررسی قرار نگرفته است.

 

بیشتر بخوانید: طول درمان بیش فعالی در کودکان

 

تعداد کمی از مطالعات ملی روابط سن شروع، مدت زمان و نوع درمان دارویی را برای ADHD با استفاده از مواد بعدی مورد بررسی قرار داده اند. یک مطالعه اخیر دانمارکی نشان داد که سن بالای شروع درمان مبتلایان به ADHD باعث افزایش خطر ابتلا به مصرف مواد بعدی در یک نمونه بالینی می شود، در حالی که ابتلا به ابتلا به این بیماری کاهش می یابد. در حالی که خطر ابتلا به SUD در بزرگسالی به میزان یک برابر با 1.46 برای هر سال افزایش می یابد با در نظر گرفتن مطالعات نسبتا محدود در ایالات متحده، مهم است که درک ارتباط بین سن شروع درمان دارو برای ADHD و خطر ابتلا به مصرف مواد در میان جوانان ایالات متحده یک مطالعه آینده نگر بالینی طب سوزنی در مردان نشان داد افرادی که درمان متفنیدات را برای ADHD در سن 8 سالگی یا بعد از آن شروع کردند، میزان SUD های غیر الکل در بزرگسالان جوان بیشتر از گروه تحت درمان با پیش از شروع متفنیدات (قبل از 8 سالگی) برای ADHD (44 ? در مقابل 27?) .21 به طور مشخص، میزان SUD عمر در گروه درمان اولیه متفنیدیت و شرکت کنندگان مقایسه بدون ADHD (27? و 29?) متفاوت نبود .21

 

اغلب مطالعات در رابطه با ارتباط دارو درمانی برای ADHD و مصرف مواد از نمونه های بزرگ ملی جوانان ایالات متحده نشان نمی دهد. به عنوان مثال، اندازه نمونه هایی از کودکان مبتلا به ADHD از داروهای محرک برای ADHD از 53 تا 182 در یک بررسی متاآنالیز انجام شده بیش از یک دهه قبل انجام شده است، 18 در حالیکه مطالعات اخیر در مورد این موضوع در هر کجای دنیا از 46 تا 487 نفر بود. 15-17، 20-24 بنابراین هدف اصلی این مطالعه بررسی رابطه بین سن شروع، طول مدت و نوع دارو درمانی برای ADHD و مصرف مواد در طی دوران نوجوانی در یک نمونه بزرگ چند ملیتی در ایالات متحده آمریکا نوجوانان

 

بیشتر بخوانید: مدت بهبود بیش فعالی

از آنجایی که بیش فعالی دارای انواع مختلف هست، شدت و ضعف بیش فعالی در کودک مشخص نیست و روش درمان در هر کودک نسبت به کودک دیگر متفاوت است به همین دلیل بیان یک زمان واحد برای درمان بیش فعالی در کودکان کاری غیر حرفه ای و مشکل دار است به همین دلیل ما سعی می کنیم.

 

در این مطلب روش های درمان بیش فعالی را بیان کرده و برای هر روش درمان بازه زمانی نرمال معرفی کنیم که باز این بازه درمان نمی تواند نسخه واحدی برای انواع بیش فعالی ها در کودک باشد. این قسمت از محتوا نیازمند دانش ابتدایی درباره بیش فعالی در کودکان است.

 

موسسه فرزندان برتر با 15 سال سابقه در زمینه درمان بیش فعالی و اختلالات حسی کودکان بدون دارو و بدون بازگشت محتویاتی ارزشمند در حوزه بیش فعالی در کودکان برای وب سایت رادیو کودک تهیه کرده اند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر این چند محتوای ارزشمند را مطالعه کنید تا با اطلاعات بیشتری در مسیر درمان کودک خود قدم بردارید.

 

تعریف، علائم، علت و درمان بیش فعالی در کودکان | تفاوت ناتوانی یادگیری، اختلال پردازش حسی و بیش فعالی | مدت زمان درمان بیش فعالی در کودکان | علائم بیش فعالی در کودکان

 

 

  • جدول درمان بیش فعالی در کودکان
  • روش های درمان بیش فعالی در کودکان
  • درمان غیر دارویی
  • درمان دارویی
  • انواع بیش فعالی در کودکان
  • علائم بیش فعالی در کودکان
  • آیا کودکان بیش فعالی درمان می شوند؟
  • روش های درمان بیش فعالی در کودکان
  • بیش فعالی در کودکان دارای 2 نوع درمان است درمان دارویی که اکیدا توصیه می شود در آخرین مرحله و پس از درمان غیردارویی انجام شود. درمان های دارویی اصولا بازگشت بسیار بیشتری و شدید تری نسبت به باقی درمان ها دارند بخاطر همین همیشه سعی کنید درمان های غیردارویی را در اولویت قراردهید.

 

بیشتر بخوانید: مدت بهبود بیش فعالی در کودکان

درمان غیر دارویی

موسسه فرزندان برتر با 15 سال سابقه در زمینه درمان تمام انواع بیش فعالی و اختلالات حسی محتوایی با تعریف، علائم، علت و درمان بیش فعالی در کودکان تولید کرده اند که در آن به خانواده های عزیز اطلاعات بسیاری در این زمینه داده اند. 

 

اما نکته حایز اهمیت اینجاست که تشخیص بیش فعالی پروسه ای بسیار پر چالش است زیرا بسیاری از اختلالات حسی در کودکان با نشانه های بیش فعالی همپوشانی دارند درست مثل حساسیت های فصلی و سرماخوردگی که در ظاهر شبیه به هم اما در باطن منبع پیدایش و درمان های غیریکسان دارند.

 

به همین دلیل موسسه فرزندان برتر برای آگاهی کامل خانواده ها در قالب محتوای دیگری با عنوان تفاوت ناتوانی یادگیری، اختلال پردازش حسی و بیش فعالی تولید کرده اند که به خانواده ها کمک می کند بصورت کاملا بتوانند تشخیص مناسب درباره بیش فعالی و اختلالات حسی کودکان خود داشته باشند. 

 

پس از مطالعه مطلب بالا متوجه خواهید شد که یک اختلال کوچک در زمینه شنوایی یا حسی در کودکان نشانه هایی مشابه بیش فعالی دارد که با چند جلسه بازی درمانی یا قصه درمانی بصورت کامل برطرف می شوند.

 

روش درمان غیر دارویی همیشه روشی با ثبات تر در درمان های اختلالی و بیش فعالی است، به همین دلیل توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات کامل تر و جامع تر درباره آینده کودک خود با موسسات معتبر در این زمینه تماس حاصل نمائید تا بتوانید مسیر زندگی کودک خود را با قوای بیشتری هموارتر کنید.

 

چند نمونه از درمان های غیردارویی بیش فعالی در کودکان در این قسمت تیتر وار آورده شده اند برای مطالعه بیشتر به مطالبی که در بالا ارجاع داده شده اند مراجعه فرمائید.

 

 

  • آموزش به والدین (Parenting)
  •  ایمن کردن منزل (Child proofing)
  • کنترل
  • کنترل پیشایندی (آموزش)
  • کنترل فرآیندی
  • کنترل پسایندی
  • حل مسئله
  • پرورش حواس پنجگانه
  • خودگویی
  • ورزش
  • برنامه غذایی
  • تنظیم نور